Bullet Journal

Bullet Journal

Het wordt alsmaar populairder, het starten van een Bullet Journal (of BuJo), en ook ik waagde me er aan.

Reeds langere tijd speelde het idee maar vorige maand begon ik dan ook echt. Eerst in een oude atoma-schrift (het idee van midden in een maand te beginnen… Nee 😄) en ondertussen in een echte Leuchtturm1917. Niet dat dat moet, eender welke schrift kan dienen, maar ik had toch wel graag een “Dotted journal” (geen lijntjes of ruitjes maar een raster van puntjes om je op te baseren)

Wat staat er nu zo allemaal in?

Allereerst natuurlijk de index en de “key”-pagina, dan heb ik een jaaroverzicht met verjaardagen en feestdagen gemaakt.

Per maand maak ik voorlopig een maandoverzicht, een huishoudelijke taken-lijst, een lijst met de shiften van mijn lief en een overzicht van hoeveel melk ik kolfde en hoeveel melk er gedronken werd door L. op de crèche.

Erna volgen dan mijn weekoverzichten, die ik ongeveer telkens woensdag maak voor de week erna. Elke week ziet er nog n beetje anders uit, ik zoek nog naar de juiste configuratie, maar ben al bij al al tevreden van wat ik nu heb.

Natuurlijk staan er ook lijstjes in, 1 van de redenen voor mij om ermee te starten. Ik hou van lijstjes. Ik heb nog heel wat ideeen om uit te werken, maar voorlopig blijft alles nogal basic, zo creatief ben ik nu ook weer niet.

Alle extra tips, ervaringen of ideeën zijn natuurlijk steeds welkom!

Plaats een reactie